4 Eylül 2013 Çarşamba

Türkiye’nin En Çok Kazandıran Sektörleri

Türkiye’nin En Çok Kazandıran Sektörleri


Türkiye’de girişimcilere sağlanan destekler her geçen gün artıyor. Kendi işini kurmak isteyen girişimciler hem eğitim hem de maddi destek bulmak konusunda eskiye oranla artık daha şanslılar. Peki kendi işini yapmak isteyen girişimci hangi sektöre yönelmeli? Doğru bir kararla doğru bir sektöre girdiğinizde para kazanma ihtimaliniz daha da yükseliyor. Bu “çok kazandıran sektör” tanımı içine giren işler ise dönem dönem farklılık gösterebiliyor. Özellikle bayilik alarak yapılabilecek olması hasebiyle günümüzde Türkiye’nin  en kazançlı 7 sektörünü şöyle sıralayabiliriz.


Bijuteri1- Bijuteri
Bijuteri sektörü için maddi kaynaktan çok yaratıcılığa ihtiyacınız var. Hedef kitlenizin önündeki opsiyonların çok olduğunu ve orijinal parçalar aradıklarını unutmayın. Üstelik büyük markaların etki alanı güçlü olsa da tüketici kaliteli malzeme ve yaratıcı tasarım söz konusu olduğunda her markaya açık. Toplu malzeme alımları ve başlangıçta az insan gücü gerektirmesi de maliyeti düşürüyor. Bijuteri sektörü son yıllarda %20 seviyesinde büyümeler yaşıyor ve bunun en güçlü katalizörü de internetten alışverişin gelişmesi. Online alışveriş siteleri hem markaları, hem de bireysel üretim takıları satabiliyor. Tüketicinin satın almak için görselini incelemesinin yetmesi de alışveriş sürecini hızlandırıyor. Bijuteri sektörüne yeni girecek girişimcilerin internetten satış opsiyonlarını kesinlikle göz önüne alması gerekiyor.

Çocuk Giyim2- Çocuk Giyim
Bugün 30 milyar TL büyüklüğündeki hazır giyim sektörünün 5 milyar TL’lik kısmını 15 yaş altı giyim kaplıyor. Üstelik hazır giyim sektörü yıllık olarak %1 büyüme gösterirken, çocuk giyimin büyüme oranı %15. Nüfus değişim rakamlarının her zaman artıda olduğu, hükümetin 3 çocuğu desteklediği Türkiye’de çocuk giyim her zaman gözde bir sektör olacak. Burada gelir düzeyi yüksek kesimin marka tercih ettiğini, düşük kesimde ise kâr marjının düştüğünü görüyoruz. Kâr marjını yükseltmek için bayilik alma yoluna gidilebilir. Tabii ki bu noktada mağazanın lokasyonu en önemli rolü oynuyor.

set of cosmetics3- Kozmetik / Sağlık / Kişisel Bakım
Girişimcilerin bayilik sistemiyle giriş yapmalarının en mantıklısı olduğu bir başka sektör de kozmetik ve kişisel bakım. Bu sektörde tüketicinin marka algısı çok yüksek ve internetten alışverişe de marka olduğu sürece açık. Bu noktada girişimcinin karşısına çıkan bir başka seçenek de karma markaların bulunacağı bir kozmetik satış noktası veya sitesi açmak. Kozmetik sektörünün büyüklüğünün 7 milyar TL civarında olduğu tahmin ediliyor ve kar marjı %15 civarında. En dikkat çekici yanı ise yılın her zamanı, tüm ömür boyunca tüketiliyor olması. Girişimciliğe soyunan kişilerin bayi noktaları, franchise bedelleri gibi faktörleri inceleyerek kesinlikle göz önüne alması gereken bir sektör.

Organik-Tarım4- Organik Tarım
Yüksek sermaye istese de Türkiye’nin son dönemdeki en gözde yiyecek sektörü olduğu kesin. Yüksek sermaye, dar pazar ve seçkin ürün yüksek fiyatları da meşrulaştırıyor. Doğrudan yüksek gelir grubuna hitap eden bir alan. İnternetten satış küçük girişimci için mümkün gözükmese de üretim, dağıtım ve satış gibi farklı aşamalarında yer almak mümkün. 2013’te yiyecek sektörüne giren Türkiye’nin dev holdinglerinin takip eden süreçte organik tarım sektörüne de ilgi göstermesi bekleniyor.

Dondurma5- Dondurma
Dondurma eskiden Türkiye’de sadece yazın tüketilen bir ürünken bugün 12 ay boyunca talep ediliyor. Bunda tabii ki en büyük rolü piyasaya giriş yapan uluslararası markalar oynuyor. Küçük girişimci için en mantıklısı bu markalar ile bayilik ilişkisi kurmak. Bugün Türkiye’deki dondurma pazarı 800 milyon Euro’nun üzerinde. Dondurma adına bir başka fırsat da katkısız dondurma alanındaki boşluk Avrupa’da %32 olan katkısız dondurma pazarı Türkiye’de %10 büyüklükte ve giderek artması öngörülüyor.

Giyim6- Giyim
Giyim sektöründe kâr marjları üründen ürüne değişiyor ama ortalama %13 civarında bir kâr marjı söz konusu. Üstelik doğrudan satıcı olmak yerine, giyim sektörünün farklı aşamalarında rol oynayan girişimcilerden biri de olabilirsiniz. İnternetten alışverişten en fazla faydalanan sektörlerden biri ancak yoğun rekabeti göz ardı etmemek gerekiyor.



Ev Dekorasyon7- Ev Dekorasyon
Ev dekorasyonu ürünlerinin kâr marjı %14 civarında. Atölyenin sahibi ve üretici olarak satış yapıldığında bu oran daha da yükselebilir. Ev dekorasyonunun en güzel tarafı ise hem her gelir grubuna hitap etmesi, hem de internetten satışa da bayilik sistemi kadar açık olması. Hatta Türkiye’de fiziksel bayiliğe girmeden internet sitesinden ve online alışveriş mecralarından satış yaparak güvenilir markalar haline gelen girişimler mevcut. Yani tek çıkış yolu büyük bir markanın bayiliği de değil. İnsanların fiziksel temas ihtiyacı internetten alışveriş avantajları arttıkça azalıyor. Bu da dekorasyon sektörünün cazibesini girişimci yönünden arttırıyor.
Kaynak: Para Durumu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder