22 Eylül 2013 Pazar

Yeni Bir İş Kurmak

Yeni Bir İş Kurmak


Kendi işini kurma hayalini kuranlardan mısınız? Kendi kendinizin patronu olacaksınız ve kendi kaderinizin kaptanı. Çok mu zor? Şüphesiz öyle. Uğraştırıcı mı? Kesinlikle. İyi bir başlangıç için zengin ve eğitimli olmak zorunda mısınız? Aslında değil. Yapabilir misiniz? Bütün işaretler eveti gösteriyor. Öyleyse bunu nasıl yapacaksınız ve nasıl başarıyı sağlayacaksınız?
Plan, plan, plan! Bu yolda denenmiş ve kanıtlanmış bazı doğru yollar var ve biz size atmanız gereken doğru adımları göstereceğiz. Haydi başlayalım!
Gerekli Adımlar
1.Bir fikriniz olsun. Bu her zaman yapmak istediğiniz bir ürün olabilir ya da insanların ihtiyacı olduğunu düşündüğünüz bir hizmet. Belki de insanların ihtiyacının olduğunun henüz farkında olmadığı bir hizmet, çünkü daha icat edilmemiştir. Zeki ve üretken bir insanın beyin fırtınası aşamasında sana katılması hem eğlenceli hem de faydalı olacaktır. Basit bir soruyla başlayın “ne yapabiliriz?” Amaç bir iş planı hazırlamak değil, sadece biraz fikir toplamak. Çok fazla fikir işe yaramayabilir ama birkaç tanesi de gerçekten işe yarayacak cinsten olacaktır.
2.Bir isim bulun. Bir iş fikriniz olmasa da siz bunu yapabilirsiniz; isim güzel olursa belki de iş fikrini bulmuş bile olabilirsiniz. Planınız büyüdükçe ve işler şekillenmeye başladıkça, uygun bir isim de ortaya çıkacaktır. Ama bu işin sizi erken aşamalarda meşgul etmesine izin vermeyin. Plan yaparken aklınıza gelen isimleri not edin, sürekli değişmesine aldırmayın.
3.Amaçlarınızı belirleyin. Ekonomik bağımsızlık mı istiyorsunuz, ya da ürününüzü en yüksek fiyatı verene mi satmak istiyorsunuz? Küçük ama istikrarlı, sevdiğiniz ve sürekli yapmak istediğiniz bir iş mi istiyorsunuz? Bunlar yolun başında iken karar vermeniz gereken ayrıntılardır.
4.Takımınızı belirleyin. Tek başınıza mı çalışacaksınız yoksa 1 ya da 2 güvenilir arkadaşla mı bu yola devam edeceksiniz? Bu masaya daha çok sinerji getirecektir, çünkü herkes ortaya bir fikir atacaktır. Son zamanlarda iyi iş yapmış ikilileri düşünün:
John Lennon and Paul McCartney
Bill Gates and Paul Allen
Steve Jobs and Steve Wozniak
Larry Page and Sergey Brin
Her koşulda iki tarafta da eşitlik olduğunda ortaklık yarar getirdi ve onlardan her birisi milyarder oldular. Bu her ortaklığın milyarderlik getireceği anlamına mı geliyor? Hayır, ama zarar da vermez.
İşin ciddi bir hale gelmesi
a. Bir avukat bulun. Çalışan sınıftan işveren sınıfına geçerken pek çok zorluk sizi bekler. Yönetmelikler, evraklar, kurallar, vergiler, kontratlar bu yolda karşılaşılacak güçlüklerin bazılarını oluşturuyor. İşler zorlaştığında arayacağınız birinin olması aklınızı rahatlatmanın yanında başarı için size yardımcı olacak iyi bir kaynak olacaktır.
b. İşe girişinizi oluşturun. Ne tür bir işe sahip olmak istediğinizi düşünün, şirket mi yoksa yalnız mı çalışacaksınız? Vergi için ve çekeceğiniz yatırımcılar için bunlar önemli noktalar.
c. Parayı düşünün. Banka, kapitalistler, melek yatırımcılar, kendi birikiminiz; hepsi kullanılabilir finansal kaynaklardır. Yatırımcıya yardım edecek dört grup insan vardır: sizin fikrinizi paylaşan yatırımcılar, aileniz, arkadaşlar ve bankalar.
İşe başlarken gerçekçi olun. Ürettiğinizi belki de %100 karşılayamayacaksınız. Kendinizi toparlayana ve iş oturana kadar yeterince birikiminiz olduğuna emin olun.
50.000 dolar tutacağını düşündüğünüz işe başladınız ve bütün malzemeleri aldınız. İkinci ay geldiğinde daha yerinizde saydığınızı ve üstelik de ödenecek pek çok şey olduğunu gördünüz. Panik yok. Her şey normal. Bu olduğunda tek yapmanız gereken kendi kaynaklarınıza dönmek olacaktır. Bu yüzden eğer imkânınız varsa, bir yıl hiç geliriniz olmayacakmış gibi para biriktirin ya da ayarlayın.
d. Finansal başarıya götürecek yolunuzu çizin. Ürününüzün ya da sunduğunuz hizmetin kaç lira olacağına karar verin. Bunun üretimi size kaç liraya mal olacak? Tüm giderleri de göz önünde bulundurarak kârınız için kaba bir taslak çıkarın.
e. Bu alandaki rakiplerinizi denetleyin. Aynı ürünü kaça sattıklarına bakın. Siz ürüne farklı bir özellik ekleyip daha iyi bir fiyata satabilir misiniz?
f. Giderlerinizi yakından takip edin ve projelerinizle giderlerinizi dengeli tutmaya çalışın. İster küçük işletme olun ister büyük, paranızın nereye gittiğini her zaman bilmelisiniz.
Eğer elektrik faturası beklediğinizden yüksek gelmişse, buna dikkat edin ve bazı ışıkları söndürün.
Bir şeyin israf edildiğini gördüğünüzde ne kadar gerekli olduğunu hesaplayın ve geri kalan kısmını kullanmayın.
g. Bir iş planı hazırlayın. Bir iş planıyla, yalnızca işinizin nasıl olacağını açıklamakla kalmayacak aynı zamanda yatırımcılar, bankacılar ya da diğer ilgililer için de bir tanıtım hazırlamış olacaksınız. Planınız şunları içermeli:
Genel bir taslak hazırlanmalı. Genel anlamda iş konseptiniz nasıl olacak, nasıl para getirecek, ne kadar paraya ihtiyacınız olacak, yasal olarak da dahil işiniz neye dayanıyor, birlikte çalışacağınız insanlar ve özet olarak hayat hikayeleri ve işinizi kazançlı gösterecek herşey.
İşin tanımlanması. Daha özel olarak işinizi tanımlayın ve piyasaya nasıl uyum sağlayacak anlatın. Kime satış yapacaksınız veya nasıl ürününüzü müşteriye ulaştıracaksınız? Eğer bir şirketseniz,LLC ya da tek patron sizseniz neden o yolu seçtiniz? Ürününüzü tanıtın, büyük özelliklerini ve neden insanların onu tercih edeceğinden bahsedin.
Pazarlama stratejileri. Eğer başarılı olmak istiyorsanız pazarınızı iyi bilmeniz gerekmekte. Bu yüzden ürününüzü kimin alacağından tutun da neden müşteri sizin için paralarını bankadan çekip ürününüze yatırmak isteyecek, bunun araştırmasını zamanınızın önemli bir bölümünü harcayarak bulabilirsiniz.
Rakip analizi. Yukarıdaki bölümleri geliştirdikçe, sizin rakiplerinizin kimler olduğunu da öğreneceksiniz. Planladığınız şeyi kimin yaptığını bulun ve nasıl başarılı olmuşlar araştırın. Başarısızlıklarını ve nasıl battıklarını bulmak da en az yukarıdakiler kadar önemli.
Gelişim planı. Ürününüzü nasıl oluşturacaksınız? Bu bir servis mi olacak, ya da daha karışık bir şey mi- yazılım, bir oyuncak gibi fiziksel bir ürün mü- oluşturacağınız şey her ne ise onu nasıl yapacaksınız. Süreci açıklayınız, ürünlerin kaynağından tamamlanmasına, paketlenmesinden depolanmasına ve müşteriye ulaşmasına kadar nasıl bir süreç takip edilecek? Başka insanlara ihtiyacınız var mı? Bütün bunlar gözönünde bulundurulmalı.
Organizasyonlar. Kim yönetecek, kim katılacak? Organizasyonunuzu resepsiyondan CEO’ya kadar işlevsel olarak ve finansal olarak kimin ne yapacağını belirleyin. Organizasyon yapısını bilmek organizasyonun ne kadar tutacağını bilmenize yardım eder ve etkili bir şekilde hareket edebilmek için yaklaşık olarak ne kadar ana paraya ihtiyacınız olacağını hesaplamanıza yardım eder.
Mali durum. Kısaca söylemek gerekirse, bu madde sizin ne kadar harcamayı planladığınızı ve ne kadar kazanmayı umduğunuzu tanımlıyor. Bu planın en dinamik tarafı olduğundan, uzun vadeli bir istikrar için de en önemli parçası olduğundan, ilk yıl için bunu her ay, ikinci yıl için 3 ayda bir daha sonra ise yıllık olarak bu maddeyi güncellemelisiniz.
h. Bir ticari hesap açtırın. Kredi kartıyla ödeme yapmak isteyenler için bir alternatif, sizin için de kredi yolu açan bir kontrat olacaktır.
i. Bir web sitesi edinin. Hazır bir e-satış sitesinden yararlanın ya da kendi sitenizi kurun ya da kendinize bir site yaptırın. Bu mağazanın ön yüzüdür, ne kadar çekici olursa o kadar ziyaretçisi olacaktır.
Profesyonel tasarımcılarla anlaşın. Başlangıç olarak çok pahalı olabilir ama harika bir site önem arz etmektedir.
j. Güvenilir bir iş yeri bulun. İster bir ofis, ister bir depo. Garajınızdan ya da boş odanızdan daha fazlasına ihtiyaç duyuyorsanız hemen bir tane edinin.
Eğer bir ofise ihtiyaç duymuyorsanız, ancak düzenli olarak randevularınız olacaksa, bu ihtiyacınızı karşılayacak yerler bulabilirsiniz. Google’dan “iş toplantıları için kiralık yer” araştırması yaparak amacınıza ulaşabilirsiniz.
İşinize başlayın!
1-Ürününüzü yapın. Planladıktan, maliyetini karşıladıktan ve temel düzeyde malzemelerini aldıktan sonra hemen işe koyulun. Mühendislerle oturup yazılımı kodlamak ve test etmek, malzemeleri depolamak, toplu satın alımlar ve ürünün fiyatını belirlemek bu aşamada yapılacaktır.
2-Pazarlama ve dağıtım planınızı uygulayın. Ürününüzle ve mantıklı bir şekilde ürününüzün tüketileceği beklentisiyle pazarlamaya başlayın.
Periyodik olarak reklam verecekseniz iki ay önceden bir kopyasının gönderilmiş olduğuna dikkat edin.
Mağazada satış yapıyorsanız, sipariş alın ve raflarda bu sipariş için boş yer bırakın. Eğer online satış yapıyorsanız mutlaka bir siteniz olsun.
Bu piyasada olanlarla görüşmeye başlayın ve müşterilerin her zaman neye ihtiyaçları olduğuna çok dikkat edin.
Sosyal medyayı aktif olarak kullanın. Şimdilik okyanusta küçük bir damla olabilirsiniz ama sosyal medya sizin tanınmanıza vesile olacaktır.
3-Ürününüzü satışa sunabilirsiniz. Pazarlamaya hazır durumda. Medyada, internette bunu duyurun. Tweetleyin, facebookta paylaşın. Bırakın dünya sizinle tanışsın. Artık bir işiniz var!
Yeni Bir İş Kurmak
İpuçları
İnternetin gelişmesiyle, online işler başlamak için en kolay yoldur ve diğer işlere göre daha az maliyetle başlanabilir.
Gittigidiyor, ebay gibi siteler üzerinden ticaret yapmayı düşünebilirsiniz.
Perakende satış da sizin için güzel bir seçenek olabilir.
Fiyatlarla oynama yapmaktan çekinmeyin.
Bazen başlangıcın maliyeti yüksek olduğundan, bayi açmak daha iyi bir fikir olabilir.
Size deneyim ve destek sağlayacak ve ürünlerinizi direkt satacak bir şirket bulun. Ayrıca güvenebileceğiniz bir akıl hocası bulun.
Direkt satış yapan şirketler diğerlerine nazaran daha düşük maliyetle başlıyorlar. Ayrıca geleneksel işe göre yayılması da daha kolay oluyor.
Öğrenmeye devam edin ve değişime açık olun. Akıl hocaları, arkadaşlar, yerel işlerle ilgilenen organizasyonlar, forumlar bulun. Herkes için kendi işini yürütmesi daha kolaydır ve herkes kendi işi hakkında en iyisini bilir.
Müşteriniz olabilecek kişilere her zaman değer verin. Ürününüze ihtiyaç duyduğunda, ilk aklına gelen kişi siz olun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder