22 Ağustos 2013 Perşembe

Yeni Atanacak Öğretmenlerin Maaşı Ne Kadar Olacak?

Yeni Atanacak Öğretmenlerin Maaşı Ne Kadar Olacak?


2013- 2014 Eğitim Öğretim yılının başlamasına kısa bir düre kaldı. Öğrencileride, öğretmenleri de tatlı bir heyecan sardı. Ancak merak edilen bir konu daha var. Öğretmenler yeni eğitim yılında ne kadar maaş alacaklar?
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, bütün ek derslere giren bir bekar öğretmenin 2014 yılında 2 bin 710 lira, 3 çocuk sahibi bir öğretmenin ise 2 bin 988 lira maaş alacağını açıkladı.
Bu yıl memur maaşlarına tabanıyla brüt 175 lira zam yapıldı. Maaşlara Ocak ve Temmuz aylarında yüzde 3 artı enflasyon farkı da ödenecek. Bu durumda 2014 yılında öğretmenlerin alacakları maaşları açıklayan Avcı, “Bütün memurlara yapılan bu zammın dışında öğretmenlerimize ödenmekte olan eğitim öğretim tazminatı bu defa tabanıyla brüt 175 lira artı 75 lira da eğitim öğretim tazminatı ocak ayından temmuza kadar.
Temmuz ayında da bir kere daha 75 lira eğitim öğretim tazminatı, ayrıca yüzde 3 enflasyon farkıyla beraber ödenecek. Bu durumda öğretmenlerimizin eğitim öğretim tazminatları artmış oldu. Yani 2014 yılında ilk yarısında 75 lira, ikinci yarısında 75 lira olmak üzere 150 lira arttırılmış oluyor. Taban aylıktaki artış da düşününce öğretmenlerimizin maşlarında 2014 yılında yaklaşık 273 lira net artış sağlanıyor.
Yeni öğretim yılı için öğretmen atamaları henüz yapılmadı. Bu öğretmen atamalarında atanacak olan öğretmenlerimiz ne kadar maaş alacaklar. 2014 yılında bir bekar öğretmen bin 894 lira maaş, artı bütün ek derslere girerse 543 lira, 273 lira da zam ile birlikte maaş alacak. Dolayısıyla 2014 yılında 2 bin 710 lira maaş alacaklar. 3 çocuk sahibi bir öğretmen, 2014 yılında 2 bin 988 lira maaş alacak. Ancak bu rakamlar yeni başlayan öğretmenlerimiz için geçerli. Kıdemli öğretmenlerimizin durumu daha farklı. Birinci derecenin dördüncü kademesi evli, eşi çalışmayan, 3 çocuk sahibi ve bütün ek derslerine giren öğretmenimiz 2014 yılında 3 bin 334 lira maaş alacaklar. Ancak her öğretmen bütün ek ders saatini doldurabiliyor mu, bilemiyoruz. Sayın Başbakanımızın bu yılki toplu görüşmelerde öğretmenlerimize pozitif ayrımcılık yapması konusundaki talimat vermesi öğretmen maaşlarında pozitif etki yaptı.
Bakan Avcı, öğretmen maaşlarının dışında yapılan iyileştirmeleri de sıraladı. “Yüksek lisans ve doktora mezunlarına ek ders ücretlerine artırımı ödenecek. Rehber öğretmenlere ek ders ödemesi yapılacak. İLKSAN’a yeni üye olacaklara üyelikleri zorunlu değil isteğe bağlı hale getirilmesi sağlanacak. Sınav komisyon üyeliği ve sınav gözcülüklerine ilişkin sınırlamaları kaldırıyoruz. Geçici görevlendirilen yöneticilere yüksek oran üzerinden ek ders ödenecek. İkili öğretim yapan eğitim kurumlarının yöneticilerine ilave ek ders ödenecek. Kamu görevlileri hakem kurulu kararıyla kabul edilen akademik jüri üyeliklerine ücret ödenecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder