6 Mayıs 2013 Pazartesi

Türk Telekom Stajyer personel alımı 2013

Telekom 473 tekniker alımı yapacak. Türk Telekom ve İŞKUR Stajyer Eğitim Projesi’ne imza attı. 946 gence eğitim verilecek proje sonunda Türk Telekom 473 kişiyi istihdam edecek. Türk Telekom ve Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü İşbaşı Eğitim Programları kapsamında ‘Stajyer Eğitim Projesi’ne imza attı. 946 gence eğitim verilecek proje sonunda 473 kişi Türk Telekom’da tekniker olarak istihdam edilecek. Türk Telekom İnsan Kaynakları, Destek ve Regülasyon Başkanı Şükrü Kutlu yaptığı açıklamada, “İŞKUR’la hayata geçirdiğimiz bu proje ile sektörün ve ülkemizin geleceğine yatırım yapmayı hedefliyoruz” dedi.
EĞİTİM ALAN İŞSİZ KALMAZ

Türk Telekom’un telekomünikasyon sektörünün istihdam lideri ve teknoloji okulu olduğunu vurgulayan Kutlu, “Proje kapsamında Türkiye’nin her yerinde telekomünikasyon sektörüne kalifiye eleman yetiştiriyoruz. Ayrıca bu gençlerimize yaşadıkları illerde iş olanağı sağlıyoruz” diye konuştu. Türk Telekom’un 12 Bölge Müdürlüğü’nde 6 ay sürecek işbaşı eğitimlerine katılacak adayların 2 bin 500 kişi arasından seçildiğini ifade eden Kutlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Eğitimlerin ardından katılımcıların yüzde 50′si Ağustos 2013′ten itibaren Türk Telekom’un tekniker kadrosunda göreve başlayacak. Kalan yüzde 50′nin eğitim sonucu kazandığı tecrübeyle diğer telekomünikasyon şirketlerinde iş bulma şansı artacak.” Kuruma kayıtlı işsizlerin mesleki deneyim kazanmaları ve çalışma ortamına uyum sağlamaları amacıyla işbaşı eğitim programlarının düzenlendiğini belirten Türkiye İş Kurumu Genel Müdürü Dr. Nusret Yazıcı programa katılanların yüzde 70′inin istihdam edildiğini belirtti. Yazıcı, “Özellikle kurumsal firmaların bu programdan daha fazla faydalanmasını istiyoruz. Böylece bu firmalar işsizliğin önlenmesine daha fazla katkı sağlayacaklardır” dedi.
İŞVERENE KOLAYLIKLAR SUNULUYOR

İŞKUR, kayıtlı işsizlerin deneyim kazanmaları ve teorik eğitimini aldıkları mesleklerde uygulama imkanı sağlayan İşbaşı Eğitim Programları’na büyük önem veriyor. İşbaşı eğitim programıyla en az 2 çalışanı olan işverene işçi sayısının 10′da biri oranında katılımcı 6 ay boyunca İŞKUR tarafından veriliyor. İşverene maliyeti olmayan, katılımcının günlük 25 TL zaruri gideriyle iş kazası sigorta primi kurum tarafından karşılanıyor. Programa 15 yaşını bitiren, işverenin 1 ve 2′nci derece kan hısmı olmayan işsizler katılabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder